تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


گزارش کارآموزی پتروشیمی اراک واحد دو اتيل هگزانول


گزارش کارآموزی پتروشیمی اراک واحد دو اتيل هگزانول

دانلود گزارش کارآموزی پتروشیمی اراک واحد دو اتيل هگزانول

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 87

 

 

 

 

فهرست

گزارش اجمالي درباره طرح مجتمع پتروشيمي اراك

 

الف) هدف و انگيزه تأسيس مجتمع

ب) اهميت توليدات و خوراك مجتمع

ج) حفظ محيط زيست و نيروي انساني

د) واحدهاي مجتمع

ه)دستاوردهاي مجتمع

و)واحدهاي فرآيندي و نمودار جريان توليد


گزارش اجمالي درباره طرح مجتمع پتروشيمي اراك

الف) هدف و انگيزه تاسيس مجتمع:

ايجاد يك مجتمع پتروشيمي جهت توليد مواد پايه اي و مياني با استفاده از خوراك اصلي نفتا و تبديل آنها به فرآورده هاي نهايي پليمري و شيميايي مي باشد

مجتمع پتروشيمي اراك در جوار پالايشگاه اراك در كيلومتر 22 جاده اراك-بروجرد و در زميني به وسعت 523 هكتار قرار دارد.

مجتمع پتروشيمي اراك يكي از طرحهاي زير بنائي و مهم مي باشد كه در راستاي سياستهاي كلي توسعه صنايع پتروشيمي و با اهداف تامين نياز داخلي كشور و صادرات ايجاد و به بهره برداري رسيده است.طرح احداث يك مجتمع پتروشيمي در جوار پالايشگاه هفتم با توجه به رهنمودهاي شوراي عالي اقتصاد در مورد جايگزيني صادرات محصولات پتروشيمي با صدور نفت خام و استمرار رشد توليد صنايع پتروشيمي در رابطه با اهداف و برنامه هاي آتي پتروشيمي و همچنين سياست خود كفايي كشور از اواخر سال 1361 مورد توجه قرار گرفت

در ايران ايجاد صنايع مادر پتروشيمي و توليد فرآوردهاي پليمري و شيميايي براي تامين نيازمنديهاي صنايع پايين دستي از وظايف شركت ملي پتروشيمي مي باشد. در گذشته به اين رشت توجه زيادي نشده و بيشتر فعاليت اين صنعت در تهيه كودهاي شيميايي منحصر مي شد. تا قبل از جنگ تحميلي اين شركت جهت توليد مواد پليمري تنها كارخانه پتروشيمي آبادان را در حال بهره برداري داشته كه محصول آن PVC فقط بخشي از نيازهاي داخلي را تامين مي نمود. در سال 1362 تاسيس پتروشيمي ايران/ژاپن مطرح گرديد كه اين طرح درمراحل پاياني نصب وساختمان

قرارداشت كه بعلت جنگ تحميلي و مشكلاتي كه براي تكميل آن با شركت ژاپن وجود داشت، تكميل آن معوق باقي مانده است. همچنين اين شركت در گذشته احداث يك پتروشيمي در جوار پالايشگاه آبادان نيز در دست مطالعه داشته است كه در شرايط بوجود آمده در منطقه اجراي چنين طرحي در منطقه امكان پذير نمي باشد. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نظر به اهميت فوق العاده فرآورده هاي پتروشيمي در ايجاد خود كفايي و توسعه و رونق صنايع پايين دستي، شركت هاي صنايع پتروشيمي ضمن توجه به ادامه و توسعه فعاليتهاي جاري توليد مواد الفيني و آروماتيكي را براي پايه گذاري صنعت پتروشيمي در صدر طرحهاي اجرايي خود قرار داد و مترصد موقعيت و مكاني مناسبي براي اجراي چنين طرحي بوده است تا اينكه بر اساس انگيزه هاي ذكر شده انديشه ايجاد يك مجتمع پتروشيمي در اراك بوجود آمد و و بلافاصله مطالعاات لازم در اين مورد آغاز گرديد.

اصولا احداث مجتمع پتروشيمي در جوار پالايشگاه از نظر تامين مواد اوليه مورد نياز و وابستگي هاي مختلف ديگر كاملا از لحاظ اقتصادي و فني قابل توجيه بوده و در اكثر كشورهاي جهان متداول مي باشد و از نظر اقتصاد كلي كشور كاملا مقرون بصرفه است.

در همين رابطه بررسيهاي انجام شده نشان مي دهد كه احداث مجتمع در اراك علاوه بر امتياز تامين خوراك از پالايشگاه هفتم از نظر موقعيت جغرافيايي امكانات وسيع شبكه ارتباطي راهها، امكان توسعه صنعتي و نزديك بودن به محلها مصرف اصلي فرآورده هاي توليدي بسياري مناسب است. مضافا اينكه اين محل از تمركز صنايع پتروشيمي در جنوب كشور اجتناب شده است.

اين طرح در سال 1363 به تصويب رسيد و پس از طي مراحل طراحيو نصب و ساختمان در سال1372 فاز اول مجتمع در مدار توليد قرار گرفت. در ادامه كار به منظور بهبود مستمر و توليد بيشتر و متنوع تر واحدهاي ديگر مجتمع تكميل و واحد اتو كسيلات بعنوان آخرين واحد مجتمع در سال 82 راه اندازي و در مدار توليد قرار گرفت

از سال 79 همزمان با تكميل واحدها طرحهاي توسعه اي مجتمع نيز با هدف افزايش ظرفيت مجتمع آغاز گرديده است.

از سال 1378 با تصويب هيئت مديره و پس از بررسي هاي دقيق عملكرد مجتمع، شركت در بازار بورس پذيرفته شد و واگذاري سهام آن آغاز گرديد.

كه سهامداران آن عبارتند از:

  • شركت ملي صنايع پتروشيمي
  • شركت سرمايه گذاري بانك ملي ايران
  • شركت مديريت سرمايه گذاري بانك ملي ايران
  • سازمان تامين اجتماعي
  • شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشور
  • شركت سرمايه گذاري تدبير
  • شركت سرمايه گذاري پتروشيمي و ساير سهامداران

 

ب) اهميت توليدات و خوراك مجتمع

ظرفيت كامل توليدات مجتمع بالغ بر 1138020 تن مواد پايه اي، مياني و نهايي مي باشد كه نياز بخش وسيعي از صنايع داخلي را تامين و مازاد فرآورده ها به خارج صادر مي شوند.

از مشخصه هاي استثنايي مجتمع پتروشيمي اراك استفاده از دانش هاي فني، تكنولوژي و فرآيندهاي پيشرفته مي باشد.

تولدات مجتمع بسيار متنوع و عمدتا گريدهاي مختلف را شامل مي شوند. از لحاظ انتهاب خطوط توليد كمتر مجتمعي را مي توان يافت كه مانند مجتمع پتروشيمي اراك تركيبي از توليدات پليمري و شيميايي ارزشمند و حتي شاخه خاصي از توليدات نظير سموم علف كش ها را يكجا داشته باشد. مجتمع پتروشيمي اراك از لحاظ تنوع ارزش فرآورده ها نقش حساس آن در تامين نياز صنايع مهم كشور كم نظير مي باشد.

 

مصارف توليدات مجتمع بسيار متنوع و داراي طيف گسترده است. در بخش توليدات شيميايي كليه فرآورده ها شامل اكسيد اتيلن /اتيلن گليكها – اسيد استيك/وينيل استات-دواتيل هگزانل/ بوتانلها/ اتانل آمين ها و اتوكسيلانها به اضافه سموم علف كش ها كاملا در كشور منحصر به فرد مي باشند و نياز صنايع مهمي در كشور را تامين نموده و مازاد آنها به خارج صادر مي شود. در بخش پليمري نيز فرآورده هاي ارزشمند و استراتژيك انتخاب شده اند كه بعنوان نمونه مي توان گريدهاي مخصوص توليد سرنگ يكبار مصرف - كيسه سرم- بدنه باطري- گوني آرد- الياف و همچنين مواد اوليه ساخت بشكه هاي بزرگ به روش دوراني و نيز گريد مخصوص توليد لوله هاي آب- فاضلات و گاز و لاستيك پي بي آر را نام برد.

اولويت مصرف فرآورده هاي مجتمع براي تامين نياز صنايع داخل كشور است در اين ارتباط توليدات مجتمع سهم بسزايي در تامين نياز صنايع پايين دستي دارد به نحوي كه نياز بالغ بر 5000 واحد پايين دستي را تامين مي نمايد.

 

خوراك اصلي مجتمع نفتاي سبك و سنيگين است كه از پالايشگاه هاي اصفهان و اراك از طريق خط لوله تامين مي شود.خوراك ديگر مجتمع گاز طبيعي است است كه از خط لوله سراسري مجاور مجتمع اخذ مي گردد. ضمنا حدود 6000 تن آمونياك و حدود350 ميليون متر مكعب در سال مصرف گاز طبيعي مجتمع مي باشد كه از خط سوم سراسري تامين مي گردد.

ج) حفظ محيط زيست و نيروي انساني

در طرحي مجتمع بالاترين استاندارد ها و معيارها جهت حفظ محيط زيست منظور شده است بنحويكه تقريبا هيچ نوع مواد مضربه طبيعت تخليه نمي شود. نمونه بارز اقدامات انجام شده جهت جلوگيري از آلودگي محيط زيست، وجود واحد بسيار مجهز تفيه پسابها و دفع مواد زائد در مجتمع است.

در اين واحد با بكارگيري تكنولوژي پيشرفته كليه آبهاي آلوده به مواد شيميايي و روغني و پسابهاي بهداشتي و غيره تصفيه ميگردد. اين واحد قادر است ماهيانه بالغ 250000 متر مكعب آب را تصفيه نموده و بعنوان آب جبراني به سيستم اب خنك كننده مجتمع تزريق نمايد.

ضمنا كليه مواد دوريز جامد و مايع نيز در كوره زباله سوز سوزانده شده و دفع مي شوند. ايجاد فضاي سبز به اندازه كافي از اقدامات ديگر مجتمع در جهت حفظ محيط زيست مي باشد.

كل نيروي انساني شاغل در مجتمع بالغ بر 1769نفر مي باشد كه حدود 1213 نفر فني و 556 نفر ستادي مي باشند بر اساس سياست كلي دولت جمهوري اسلامي ايران بخشي از كارها به بخش خصوصي واگذار گرديد كه در اين راستا چندين شركت با بيش از هزار نفر نيرو در بخش هاي خدماتي – تعميراتي و غيره در مجتمع فعاليت دارند .

شركت پترو شيمي اراك به منظور تامين مسكن مورد نياز كاركنان، به موازات احداث مجتمع طرح عظيم خانه سازي را در شهر مهاجران و در شهر اراك اجرا نموده است.

پروژه خانه سازي شهر مهاجران شامل 1521 واحد ويلايي و 984 واحد آپارتماني است كه در زميني به مساحت 150 هكتار در مجاورت مجتمع اجرا گرديد و هم اكنون مورد استفاده كاركنان و خانواده آنها مي باشند .

كليه امكانات رفاهي و فرهنگي نظير مهمان سرا ، بازار ، مدرسه ، مسجد، دبيرستان ، درمانگاه ، تاسيسات تفريحي ، ورزشي و ساير تاسيسات شهري در اين شهر تاسيس شده است كه نمونه بارز عمران و آبادي ناشي از اجراي طرحهاي زير بنايي در منطقه است . ضمنا دو مجتمع آپارتماني كلا شامل 224 واحد به اضافه چند واحد ويلايي در شهر اراك متعلق به شركت است كه همگي مورد استفاده كاركنان مجتمع مي باشند .

د . واحدهاي مجتمع :

  • واحد هاي فرايندي :

- واحد هاي فرايندي مجتمع شامل 19 واحد است كه در نمودار صفحه 11 منعكس مي باشد .

  • واحد هاي سرويس هاي جانبي :
  • آب بدون املاح : ظرفيت 450 متر مكعب در ساعت
  • واحد توليد بخار : 500 تن در ساعت
  • واحد نيروگاه : ظرفيت كل توليد 125 مگاوات
  • برجهاي خنك كننده : شامل 7 برج
  • واحد هاي هواي فشرده يا هواي ابزار دقيق : 5 كمپرسور هر كدام 26 هزار نرمال متر مكعب در ساعت به ظرفيت كل 130 هزار نرمال متر مكعب
  • واحد تفكيك نيتروژن و اكسيژن از هوا به ظرفيت: اكسيژن 14500 نرمال متر مكعب و نيتروژن 6000 نرمال متر مكعب در ساعت .

 

  • واحدهاي عمومي (آفسايت) شامل :
  • مخازن مواد شيميايي ، سيستم بازيافت كاندنس ها ، سيستم آب خام ، سيستم گاز ، سيستم سوخت مايع ، مخازن خوراك ، مخازن محصولات مايع ، سيستم آتشنشاني ، مخازن گاز هيدروژن ، سيستم مشعل مجتمع ، واحد تصفيه پساب صنعتي ، سيستم توزيع شبكه برق ، شبكه مخابرات ، اتصالات بين واحد ها و سيستم جمع آوري و دفع آبهاي زايد.

ه . دستاوردهاي مهم مجتمع :

  • دارنده گواهينامه مديريت كيفيت ISO 9001
  • دارنده گواهينامه مديريت زيست محيطي ISO 14001
  • دارنده گواهينامه سيستم مديريت ايمني و بهداشت شغلي OHSAS 18001
  • دارنده جايزه تنديس طلايي بين المللي كيفيت محصول سال 2000
  • دارنده جايزه كيفيت و مديريت بازار يابي از شركت GQM سال 2001
  • دارنده عنوان صنعت سبز نمونه كشور در سال 1378
  • اخذ 2 رتبه سوم تحقيقات از جشنواره بين المللي خوارزمي به خاطر اجراي طرح •جايگزيني حلال بنزن با تولوئن در واحد PBR و توليد كلرو استيل كلرايدبه روش

مستقيم .

  • پذيرفته شدن در بازار بورس به عنوان اولين مجتمع در سطح صنايع پتروشيمي ايران .
  • دومين شركت برجسته از لحاظ نو آوري درسطح وزارت نفت در سال 81 .

و- واحدهاي فرآيندي و نمودار جريان توليد و مصارف عمده محصولات مجتمع پتروشيمي اراك.


مقدمه:

  • تهيه گاز سنتز
  • توليد بوتير آلدئيدچ

توليد الكل2000


مبلغ قابل پرداخت 6,720 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 646
دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا   تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت  راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش   فایل 8 هزار تستی با 2177 صفحه و 153 مگابایت حجم   ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

سکس آنان كه با سكس مخالف هستند زودتر به انزال می‌رسند، زیرا ذهن منقبض آنان عجله دارد تا از شر آن خلاص شود. پژوهش‌های معاصر چیزهای بسیار تعجب‌آوری را می‌گویند، حقایق شگفت‌آور. برای نخستین بار، مسترز و جانسون Masters and Johnson در مورد آمیزش عمیق جنسی مطالعه علمی ‌انجام ... ...

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

کتاب صوتی بسیار مفید    #روانشناسی_تصویر_ذهنی    اثر: #ماکسول_مالتز   ترجمه: مهدی قراچه داغی    کیفیت اجرا: خیلی خوب  ... ...

حل مسائل الکترودینامیک کلاسیک جان دیوید جکسون به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 214 صفحه

حل مسائل الکترودینامیک کلاسیک جان دیوید جکسون به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 214 صفحه

نگاه اجمالی الکترو مغناطیس یکی از شاخه‌های فیزیک است که مباحث مربوط به بارهای الکتریکی ساکن و متحرک ، میدانهای الکتریکی و مغناطیسی را مورد بحث قرار می‌دهد. اما در این بحث بیشتر مفاهیم فیزیکی و توصیف کیفی این پدیده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. و تا حد امکان از توصیف کمی این ... ...

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   فونت ... ...

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

    عنوان: دانلود پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی پایه هفتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس     فونت های ... ...

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

جزوه امور مالی و حقوق عمومی و دولتی با دیدگاه کاربردی در دفاتر اسناد رسمی آماده برای دانلود مشخصات استاد: سید علیرضا طباطبایی بافقی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عضو جامعه سردفتران استان یزد تعداد صفحات: 143 فرمت: پی دی اف PDF حجم: 3 مگابایت کیفیت: عالی نوع جزوه (تایپی ... ...

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf Solutions Manual for Design and Analysis of Experiments – 8th حل تمرین های کتاب طراحی و تحلیل آزمایش ویرایش 8 فصل های 2 تا 15 814 صفحه pdf ... ...

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

  عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت چیستی انسان (2) درس 10 فلسفه پایه یازدهم انسانی   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 18     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

مشخصات فايل نام فايل:دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP ابعاد:3712*5249 PIX کيفيت: 300 DPI ويژگي هاي فايل فایل اصلی(Original file) کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران ... ...

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

عنوان پاورپوینت درسی : دانلود پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی پایه دوازدهم   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27   شامل: متن درس و شعر، معنای روان متن درس و شعر، معنای واژگان مهم، آرایه ها، کارگاه متن پژوهی همراه با جواب، قلمرو زبانی، قلمرو ... ...

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 43 اسلاید   تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...

مجموعه اسکیس معماری از بناهای ایرانی

مجموعه اسکیس معماری از بناهای ایرانی

مجموعه "اسکیس معماری از بناهای ایرانی"    این مجموعه شامل 225 تصویر اسکیس و کروکی معماری از بناهای مختلف ایرانی می باشد.   ... ...

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 26       پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین ... ...

سیگنال گرفتن با هوش مصنوعی

سیگنال گرفتن با هوش مصنوعی

امروزه کمتر کسی پیدا میشود که از ارز دیجیتال و فارکس نشنیده باشد و قطعا این یک فرصت استثنایی برای ما ایرانیان است که بتوانیم درامد دلاری داشته باشیم . ولی اگر با اصول کار و تحلیل ها آشنا نباشیم ممکن است سرمایه ما از دست برود. ولی با پدیدار شدن هوش مصنوعی دیگه نیازی به یاد ... ...

دانلود جزوه الاستیسیته اصغری شریف

دانلود جزوه الاستیسیته اصغری شریف

جزوه معتبر درس الاستیسیته آماده برای دانلود مشخصات دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر محسن اصغری تعداد صفحات: 90 فرمت: پی دی اف PDF کیفیت: خوب حجم: 20.6 مگابایت نوع جزوه (تایپی یا دست نویس): دست نویس ... ...

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...

دانلود جزوه آزمایشگاه صنعتی

جزوه  آزمایشگاه صنعتی    ...

دانلود جزوه رآکتورهای شیمیایی

دانلود جزوه رآکتورهای شیمیایی

جزوه راکتورهای شیمیایی▪️سرفصل‌ها: واکنشهای شیمیایی، راکتورهای شیمیایی و نرم افزارهایی برای محاسبه شرایط راکتور▪️تعداد صفحات: ۱۱۱ صفحه ... ...

دانلود جزوه شیمی صنعتی ۱

جزوه  شیمی صنعتی ۱   ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • پروتکل درمانی اختلال اضطرابی و استرس الگوی خلاقیت درمانی بالینی (CCTM)
  • پاورپوینت تحولات نهاد خانواده
  • پاورپوینت بررسی سبک‌های نوین دینداری شکل گرفته در شبکه‌های اجتماعی مجازی
  • آزمون تبحر حرکتی بروینینکز – اوزرتسکی (BOTMP)
  • آزمون حافظه وکسلر (فرم الف)
  • صفحات فعال لوازم خانگی الماس آبی در فضای مجازی

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "لوازم خانگی الماس آبی" می باشد